Második vágány

Friss hírek a vasút világából

Új interrégiókat a Dél-Alföldre! 1. rész - A Tisza interrégió ötlete

2023. december 13. 17:55 - Második vágány

Az előző cikkben bemutattam a Kiskun interrégió vonatokat, melyek az Orosháza - Szentes - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Baja - Dombóvár útvonalon közlekednének, 2 óránként. 

Az "Új interrégiókat a Dél-Alföldre!" című cikksorozatomban a Dél-Alföldön szükséges új interrégióvonatok bevezetéséről lesz szó, melynek 1. részében a 130-as vonal kerül terítékre. 

A Dél-Alföldön számos mellékvonal húzódik, melyek több nagyobb város között kínálnának tökéletes összeköttetést, azonban kevés az olyan vonalak száma, ahol ütemes követési idő lenne jellemző. A 130-as vonal jelenleg ketté bontva van kiszolgálva, Szentes - Szolnok és Szentes - Hódmezővásárhely vonatokkal. Kevesen tudják azonban, hogy a vonal Hódmezővásárhely alatt folytatódik Makóig, ezen a vonalszakaszon 2009-ben szűnt meg a személyszállítás, azonban valaha egy igen kihasznált mellékvonal volt. Egyébként éppen idén vették el Makótól teljes mértékben a vasutat, ugyanis augusztus 1-én az újszegedi vonalon is beszüntették a vonatok közlekedését. 

Az általam írt tervezetben Szolnok - Szentes - Hódmezővásárhely - Makó útvonalon új összeköttetés jönne létre, 2 óránként "Tisza" interrégió vonatok közlekednének, melyek a korábban említett bezárt 130b vonalon is végighaladnának, itt vmax=40-es sebességgel számoltam.

A menetrendben 2 óránként közlekedne vonat Szolnokról Hódmezővásárhelyig, melyből minden második (tehát 4 óránként) tovább közlekedne Makóra. Hétköznap csúcsidőben pedig 5 sűrítő járat is bekerülne a menetrendbe, melyek csak Szentesig közlekednek (ezek 5 számjegyű, csillagozott vonatok).

Így nézne ki a menetrend:

7200 7202 17202* 7204 17204* 7206 7208 17208* 7210 17210* 7212 17212* 7214 7216 7218
Szolnok dep 4:54 6:54 7:54 8:54 9:54 10:54 12:54 13:54 14:54 15:54 16:54 17:54 18:54 20:54 22:54
Tiszatenyő arr 5:11 7:11 8:11 9:11 10:11 11:11 13:11 14:11 15:11 16:11 17:11 18:11 19:11 21:11 23:11
Tiszatenyő dep 5:12 7:12 8:12 9:12 10:12 11:12 13:12 14:12 15:12 16:12 17:12 18:12 19:12 21:12 23:12
Martfű arr 5:29 7:29 8:29 9:29 10:29 11:29 13:29 14:29 15:29 16:29 17:29 18:29 19:29 21:29 23:29
Martfű dep 5:30 7:30 8:30 9:30 10:30 11:30 13:30 14:30 15:30 16:30 17:30 18:30 19:30 21:30 23:30
Kunszentmárton arr 5:53 7:53 8:53 9:53 10:53 11:53 13:53 14:53 15:53 16:53 17:53 18:53 19:53 21:53 23:53
Kunszentmárton dep 6:00 8:00 9:00 10:00 11:00 12:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00 19:00 20:00 22:00 0:00
Szentes arr 6:23 8:23 9:23 10:23 11:23 12:23 14:23 15:23 16:23 17:23 18:23 19:23 20:23 22:23 0:23
Szentes dep 6:32 8:32 10:32 12:32 14:32 16:32 18:32 20:32 22:32
Mindszent arr 6:48 8:48 10:48 12:48 14:48 16:48 18:48 20:48 22:48
Mindszent dep 6:49 8:49 10:49 12:49 14:49 16:49 18:49 20:49 22:49
Hódmezővásárhely arr 7:12 9:12 11:12 13:12 15:12 17:12 19:12 21:12 23:12
Hódmezővásárhely dep 9:15 13:15 17:15 21:15
Földeák arr 9:43 13:43 17:43 21:43
Földeák dep 9:44 13:44 17:44 21:44
Makó arr 10:09 14:09 18:09 22:09

 

7201 7203 7205 17205* 7207 17207* 7209 7211 17211* 7213 17213* 7215 17215* 7217 7219
Makó dep 6:50 10:50 14:50 18:50
Földeák arr 7:16 11:16 15:16 19:16
Földeák dep 7:17 11:17 15:17 19:17
Hódmezővásárhely arr 7:45 11:45 15:45 19:45
Hódmezővásárhely dep 5:46 7:46 9:46 11:46 13:46 15:46 17:46 19:46 21:46
Mindszent arr 6:11 8:11 10:11 12:11 14:11 16:11 18:11 20:11 22:11
Mindszent dep 6:12 8:12 10:12 12:12 14:12 16:12 18:12 20:12 22:12
Szentes arr 6:28 8:28 10:28 12:28 14:28 16:28 18:28 20:28 22:28
Szentes dep 4:34 6:34 8:34 9:34 10:34 11:34 12:34 14:34 15:34 16:34 17:34 18:34 19:34 20:34 22:34
Kunszentmárton arr 4:57 6:57 8:57 9:57 10:57 11:57 12:57 14:57 15:57 16:57 17:57 18:57 19:57 20:57 22:57
Kunszentmárton dep 4:58 6:58 8:58 9:58 10:58 11:58 12:58 14:58 15:58 16:58 17:58 18:58 19:58 20:58 22:58
Martfű arr 5:24 7:24 9:24 10:24 11:24 12:24 13:24 15:24 16:24 17:24 18:24 19:24 20:24 21:24 23:24
Martfű dep 5:31 7:31 9:31 10:31 11:31 12:31 13:31 15:31 16:31 17:31 18:31 19:31 20:31 21:31 23:31
Tiszatenyő arr 5:48 7:48 9:48 10:48 11:48 12:48 13:48 15:48 16:48 17:48 18:48 19:48 20:48 21:48 23:48
Tiszatenyő dep 5:49 7:49 9:49 10:49 11:49 12:49 13:49 15:49 16:49 17:49 18:49 19:49 20:49 21:49 23:49
Szolnok arr 6:06 8:06 10:06 11:06 12:06 13:06 14:06 16:06 17:06 18:06 19:06 20:06 21:06 22:06 0:06

 

Ez a menetrend igény esetén akár hajnali plusz személyvonatokkal is kiegészülhetne. 

Ez tehát összesen 15 pár vonat.

Az interrégió vonatok Szolnok és Hódmezővásárhely között minden állomáson és megállóhelyen, Hódmezővásárhely alatt csak Szikáncs, Földeák és Makó-Újváros megállóhelyeken állnának meg.

A vonatösszeállítást 1-2 egység 416-os orosz motorvonat, a hajnali és esti órákban 117-es motorvonat ("bzmot") jelentené.

A szerelvények kiadásához hétköznap 6(+1 tartalék), hétvégén 4(+1) szerelvényre lenne szükség:

Tehát összefoglalva:

  • Két órás ütemes menetrend Szolnok és Hódmezővásárhely között
  • Egységes nevű vonatok, könnyebb tájékozódás a menetrendben
  • Hétköznap csúcsidőben 5 pár betétjárat Szolnok és Szentes között
  • Újra személyszállítás Makó és Hódmezővásárhely között

A következő részben várhatóan a 145-ös vasútvonalról lesz szó.

Szólj hozzá!

A Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl összekötése vasúton

2023. december 11. 23:00 - Második vágány

Magyarország vasúti közlekedése fővárosközpontú, a Dunántúl és a Dél-Alföld között csupán egy - nem a fővároson keresztül haladó - vasúti összeköttetés van, a 154-es és 50-es vonalak találkozása Bajánál. Innen jelenleg két óránként indulnak Gemenc interrégió vonatok Székesfehérvárra, valamint szintén kétóránként *névtelen* interrégiók Kiskunhalason át Kecskemétre. A két interrégióra ráadásul csatlakozás sincs, az átszállóknak mésfél órát kell várniuk az vonatokra. 

A Kiskunhalas és Székesfehérvár között utazóknak például gyorsabb Kecskemét, Budapest felé kerülniük, így közel 1 órát spórolnak. 

Az 50-es, Dombóvár - Bátaszék - Baja vonalon csupán napi 5 pár vonat közlekedik, pedig ez egy kiváló összeköttetést kínál a Pécs vagy Kaposvár felé továbbutazóknak.

Az általam tervezett menetrendben új "Kiskun" interrégió vonatok kötnék össze a Dél-Alföldet a Dél-Dunántúllal, 2 órás ütemben. Az interrégió vonatok az Orosháza - Szentes - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Baja - Bátaszék - Dombóvár (- Kaposvár) útvonalon közlekednének, ezzel további nagyobb településeket érintve, mint például Csongrád, Kiskunmajsa, Bácsalmás, Hidas-Bonyhád. 

A vonatok összesen 281 kilométeres távot futnának be, melyet dupla egység 416-os vagy 426-os motorvonatokkal lehetne kiállítani. Útvonaluk során kettő irányváltást kellene végrehajtani, Kiskunfélegyházán és Kiskunhalason. Fontos leszögezni, hogy a jelenlegi 150-es vonali vágányzár miatt jelenleg nem tudnának ilyen vonatok közlekedni!

A vonatok számos változást hoznának, az eddigi közlekedésben, ezeket listáztam:

  • Megszűnnének a Szentes - Orosháza és Szentes - Kiskunfélegyháza személyvonatok, ezeket teljes mértékben helyettesítené az interrégió
  • Az eddig Hódmezővásárhely - Szentes - Kiskunfélegyháza vonatok megszűnnének, helyette Szolnok irányába közlekednének tovább
  • Az eddig Kecskemét és Baja között közlekedő interrégió vonatok csak Kiskunfélegyáza és Kecskemét között közlekednének, személyvonatként
  • A Gemenc interrégió vonatok csak Bátaszékig közlekednének, ott csatlakozást biztosítanának az új interrégiókra
  • Az 50-es vonali személyvonatok megszűnnének, helyettük az interrégiókkal lehetne utazni

Összesen 11 pár új vonat közlekedne, ebből 7 pár a teljes szakaszon, 4 pár pedig a hajnali vagy éjszakai órákban, csak a vonal egy szakaszán. A vonatkeresztek Hidas-Bonyhád, Bácsbokod-Bácsborsód, Kiskunhalas, Kiskunfélegyháza, Szentes és Gádoros állomáson történnének. A vonatok számozása 7100-től 7121-ig lenne, a páratlan irány Orosháza felé.

A menetrend így nézne ki:

7100 7102 7104 7106 7108 7110 7112 7114 7116 7118 7120
Orosháza dep 5:10 7:10 9:10 11:10 13:10 15:10 17:10 19:10 21:10
Gádoros arr 5:36 7:36 9:36 11:36 13:36 15:36 17:36 19:36 21:36
Gádoros dep 5:37 7:37 9:37 11:37 13:37 15:37 17:37 19:37 21:37
Szentes arr 6:23 8:23 10:23 12:23 14:23 16:23 18:23 20:23 22:23
Szentes dep 6:32 8:32 10:32 12:32 14:32 16:32 18:32 20:32 22:32
Csongrád arr 6:47 8:47 10:47 12:47 14:47 16:47 18:47 20:47 22:47
Csongrád dep 6:48 8:48 10:48 12:48 14:48 16:48 18:48 20:48 22:48
Kiskunfélegyháza arr 7:27 9:27 11:27 13:27 15:27 17:27 19:27 21:27 23:27
Kiskunfélegyháza dep 5:44 7:44 9:44 11:44 13:44 15:44 17:44 19:44 21:44
Kiskunmajsa arr 6:05 8:05 10:05 12:05 14:05 16:05 18:05 20:05 22:05
Kiskunmajsa dep 6:06 8:06 10:06 12:06 14:06 16:06 18:06 20:06 22:06
Kiskunhalas arr 6:25 8:25 10:25 12:25 14:25 16:25 18:25 20:25 22:25
Kiskunhalas dep 4:36 6:36 8:36 10:36 12:36 14:36 16:36 18:36 20:36
Jánoshalma arr 4:56 6:56 8:56 10:56 12:56 14:56 16:56 18:56 20:56
Jánoshalma dep 5:02 7:02 9:02 11:02 13:02 15:02 17:02 19:02 21:02
Bácsbokod-Bácsborsód arr 5:29 7:29 9:29 11:29 13:29 15:29 17:29 19:29 21:29
Bácsbokod-Bácsborsód dep 5:30 7:30 9:30 11:30 13:30 15:30 17:30 19:30 21:30
Baja arr 5:46 7:46 9:46 11:46 13:46 15:46 17:46 19:46 21:46
Baja dep 5:48 7:48 9:48 11:48 13:48 15:48 17:48 19:48 21:48
Bátaszék arr 6:06 8:06 10:06 12:06 14:06 16:06 18:06 20:06 22:06
Bátaszék dep 6:07 8:07 10:07 12:07 14:07 16:07 18:07 20:07 22:07
Hidas-Bonyhád arr 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30 22:30
Hidas-Bonyhád dep 6:32 8:32 10:32 12:32 14:32 16:32 18:32 20:32 22:32
Dombóvár arr 7:18 9:18 11:18 13:18 15:18 17:18 19:18 21:18 23:18

 

7101 7103 7105 7107 7109 7111 7113 7115 7117 7119 7121
Dombóvár dep 5:43 7:43 9:43 11:43 13:43 15:43 17:43 19:43 21:43
Hidas-Bonyhád arr 6:28 8:28 10:28 12:28 14:28 16:28 18:28 20:28 22:28
Hidas-Bonyhád dep 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30 22:30
Bátaszék arr 6:54 8:54 10:54 12:54 14:54 16:54 18:54 20:54 22:54
Bátaszék dep 6:55 8:55 10:55 12:55 14:55 16:55 18:55 20:55 22:55
Baja arr 7:14 9:14 11:14 13:14 15:14 17:14 19:14 21:14 23:14
Baja dep 5:15 7:15 9:15 11:15 13:15 15:15 17:15 19:15 21:15
Bácsbokod-Bácsborsód arr 5:30 7:30 9:30 11:30 13:30 15:30 17:30 19:30 21:30
Bácsbokod-Bácsborsód dep 5:31 7:31 9:31 11:31 13:31 15:31 17:31 19:31 21:31
Jánoshalma arr 5:58 7:58 9:58 11:58 13:58 15:58 17:58 19:58 21:58
Jánoshalma dep 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 22:00
Kiskunhalas arr 6:20 8:20 10:20 12:20 14:20 16:20 18:20 20:20 22:20
Kiskunhalas dep 4:30 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30
Kiskunmajsa arr 4:48 6:48 8:48 10:48 12:48 14:48 16:48 18:48 20:48
Kiskunmajsa dep 4:49 6:49 8:49 10:49 12:49 14:49 16:49 18:49 20:49
Kiskunfélegyháza arr 5:14 7:14 9:14 11:14 13:14 15:14 17:14 19:14 21:14
Kiskunfélegyháza dep 5:32 7:32 9:32 11:32 13:32 15:32 17:32 19:32 21:32
Csongrád arr 6:10 8:10 10:10 12:10 14:10 16:10 18:10 20:10 22:10
Csongrád dep 6:11 8:11 10:11 12:11 14:11 16:11 18:11 20:11 22:11
Szentes arr 6:26 8:26 10:26 12:26 14:26 16:26 18:26 20:26 22:26
Szentes dep 6:39 8:39 10:39 12:39 14:39 16:39 18:39 20:39 22:39
Gádoros arr 7:28 9:28 11:28 13:28 15:28 17:28 19:28 21:28 23:28
Gádoros dep 7:37 9:37 11:37 13:37 15:37 17:37 19:37 21:37 23:37
Orosháza arr 8:01 10:01 12:01 14:01 16:01 18:01 20:01 22:01 0:01

 

A megállások így történnének:

Az összes vonat kiadására összesen 7(+1 tartalék) szerelvényre lenne szükség, a szerelvényfordulók így alakulnának:

A járatok Kiskunfélegyházán csatlakoznak a Szeged, illetve Budapest felé tartó Napfény IC vonatokhoz, Orosházán pedig fél órás átszállással a Békéscsaba és Szeged felé tartó személyvonatokhoz.

A bátaszéki csatlakozások érdekében a Gemenc IR vonatok Bátaszékre páros óra 18 helyett páros óra 25-kor érkeznének, és onnan páratlan óra 34 helyett páros óra 35-kor indulnának, ezzel félórás csatlakozást biztosítva az Baja irányába induló és érkező interrégiókra. 

Összefoglalva tehát:

  • Ütemes menetrendi struktúra 4 vonalon
  • Új két óránkénti összeköttetés a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld között
  • Kiskunfélegyháza és Dombóvár között 4-5 órás menetidő helyett 3 és fél órás közvetlen vonat közlekedne
  • Baja és Szentes között 4 órás menetidő helyett 3 és negyed órás közvetlen vonat közlekedne
  • Napi 5 pár vonat helyett 9 pár Dombóvár és Bátaszék között
  • Napi 5 pár vonat helyett 9 pár Orosháza és Szentes között
Szólj hozzá!

Menetrendi módosítási javaslatok 2023-2024

2023. augusztus 09. 11:49 - Második vágány

A dízel járműpark minősége és hiánya miatt augusztustól számos mellékvonalon megszűnt a személyszállítás, ennek ellenére összeszedtem vasútvonalanként a fejlesztési ötleteimet:

1-es vasútvonal

Hegyeshalom - Rajka - Bratislava-Petržalka útvonalon ütemes nemzetközi személyvonatok, 2 óránként. A vonatok egy szerelvénnyel kiadhatóak lennének. Hegyeshalom állomáson csatlakozás a nemzetközi EC és RJX vonatokra.

Hegyeshalom

ptl:33

ptl:22

Bratislava-Petržalka

ps:07

ps:50

 

Képleírás: személyvonat halad Rajka felé, tavaly ősszel

2-es vasútvonal

Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében minden második S76-os személyvonat Rákos helyett Sülysápig közlekedne, az S60-as menetvonalában. A Keleti felől a Z60-as vonatok csatlakoznának hozzájuk. Ellenkező irányban szintén minden második S60 menetvonalában közlekednének, Rákoson csatlakozva a Z60-hoz a Keleti felé.

Z60

S76

S76

S60

Pilisvörösvár

:52

:22

:08

:38

Bp-Keleti

:15

:20

:45

:10

Rákos

:26

:28-31

:58

:31

:29-35

:34

:59

:05

Sülysáp

:48

:05

:35

:54

:10

:24

S76

Z60

S60

S76

10-es vasútvonal

A Kaposvár és Győr között közlekedő HELIKON interrégió vonatok gyakran nagy késésekkel közlekednek, köszönhetően a rövid forduló időnek. Jelenleg a Győrbe óra46-kor érkező szerelvény már indul is vissza a következő óra 11-edik percében, így nincs idő behozni a késést. Kaposváron hasonló a helyzet: a vonatok 45-kor érkeznek, és 15-kor már indulnak is vissza. A megoldás két új szerelvény beállítása lenne, így az érkező vonatoknak több, mint 2 órájuk lenne a visszafordulásig. Nagy probléma az is, hogy szinte minden vonat csak egy egység desiróval van kiadva, gyakran teletömve közlekednek, ami egy ilyen hosszú úton nem túl komfortos. Ezt a problémát vagy mozdonyos vonatokkal, vagy két egység desiro beállításával lehetne orvosolni.

A HELIKON IR-eknél feltételes megállások bevezetése Gyömöre-Tét, Szerecseny és Vaszar állomásokon és megállóhelyeken.

16-os vasútvonal

  1. Ütemes személyvonati rendszer bevezetése Hegyeshalom - Csorna - Szombathely között.

személy

IC

Hegyeshalom

ptl:40

ptl:24

Csorna

ps:14-23

ptl:59

ps:46-50

ptl:57

Szil-Sporonn.

ps:34

|

ps:35

|

Beled

ps:45

|

ps:27

|

Répcelak

ps:52

ps:19

ps:18

ptl:38

Hegyfalu

ptl:04

|

ps:05

|

Porpác

ptl:17-18

|

ptl:49-51

|

Szombathely

ptl:30

ps:49

ptl:37

ptl:10

személy

IC

 

17-es vasútvonal

Egységes megállási rend a Pannónia IR-nál, tehát minden vonat megállna Sorkifalud, Búcsúszentlászló, Zalaszentmihály-Pacsa, Pötréte és Gelse állomásokon.

25-ös vasútvonal

Az átszállási kapcsolatok bővítése érdekében a HELIKON IR-ek, szombathelyi és győri fürdős vonatok, valamint a szombathelyi KÉK HULLÁM IC-k egységesen megállnak Jánosháza és Boba állomásokon. 

26-os vasútvonal

A szombathelyi és győri fürdős vonatok, valamint a szombathelyi KÉK HULLÁM IC-k és HELIKON IR vonatok egységesen megállnak Sümeg állomáson. 

A Tapolca-Keszthely személyvonatok megállnak Balatonederics állomáson.

29-es vasútvonal

A nyári menetrendben a KÉK HULLÁM IC vonatok megállási helyeinek ritkítása, a menetrendi struktúra megújítása. A KÉK HULLÁM IC vonatok Balatonfüred és Tapolca között csak Aszófő, Balatonudvari, Balatonakali-D., Zánka-Köveskál, Balatonszepezd, Révfülöp, Ábrahámhegy, Badacsonytomaj, Badacsony és Badacsonytördemic-Sz. állomásokon és megállóhelyeken áll meg. A személyvonatok minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A szezonon kívül a menetrend változatlan maradna.

Balatonfüred

ind. ptl:02

ind. ptl:58

érk. ps:53

ps:11

Aszófő

ptl:08

ps:03-04

ps:46

ps:04-05

Balatonakali-D.

ptl:18

ps:18

ps:36

ptl:53

Zánka-Köveskál

ptl:24

ps:31

ps:29-31

ptl:41

Révfülöp

ptl:32-34

ps:38

ps:21

ptl:26-32

Badacsonytomaj

ptl:46-47

ps:52

ps:09

ptl:11

Badacsonyt.-Sz.

ptl:57-59

ptl:01-02

ptl:59-00

ps:59-01

Tapolca

ps:08

ptl:14

ptl:51

ps:49

 

Az 16907 számú vonat Tapolcáig hosszabbítása, az 16906 számú vonat Tapolcától való közlekedtetése, 2 órával később. Mindkét vonat csak Debrecenig, illetve Debrecentől közlekedne. A vonatok menetrendje az a) pont miatt minimálisan módosulna:

Balatonfüred

ind. ps:16

érk. ptl:34

Balatonakali-D.

ps:34-36

ptl:18-20

Zánka-Köveskál

ps:42-43

ptl:12

Révfülöp

ps:51-52

ptl:04

Badacsonytomaj

ptl:05-09

ps:49-52

Tapolca

ptl:29

ps:31

 

19705 mindennap Szombathely-Budapest-Déli, 19796 mindennap Budapest-Déli-Szombathely, 19701 mindennap Tapolca-Budapest-Déli.

 30-as vasútvonal

DÉLI PARTI IR vonatok egységesen két óránként Fonyód és Budapest-Déli között, főszezonban és előszezonban is. Fonyódon csatlakozás a HELIKON interrégiókhoz.

40-es vasútvonal

A déli körvasúti személyvonatok fejlesztése érdekében az S40/S42-es személyvonatok egységesen S40-es néven, Budapest-Déli helyett Kőbánya-Kispestig közlekednének, ezzel negyedórás ütemet biztosítva Kelenföld és Kőbánya-Kispest között.

 

S40

G43

S40

S36

 

Pusztaszabolcs

:08

 

 

 

 

 

:48

 

Százhalombatta

:32

 

:02

 

:54

 

:24

 

Tárnok

 

:50

 

:16

 

:04

 

:39

Kelenföld

:00-01

:12-16

:30-31

:36-46

:26-27

:42-45

:56-57

:12

Kőbánya-Kisp.

:16

:31

:46

:01

:12

:27

:42

:57

 

 

S40

G43

S40

S36

 

A MECSEK és a dombóvár felől érkező IC vonatok egységes megállási rendje: minden vonat megáll Sárbogárd és Simontornya állomásokon.

43-as vasútvonal

Egységes indulású személyvonati közlekedés bevezetése Simontornya és Dunaújváros között, napi 6 pár vonattal. Simontornya ind. 3:16, 6:16, 8:16, 12:16, 16:16, 20:16; Dunaújváros ind. 4:42, 7:42, 10:42, 14:42, 17:42, 22:42.

 47-es vasútvonal

Dombóvár

ps:01

ptl:45

Sásd

ps:17

ptl:31

Godisa

ps:21-22

ptl:25-26

Komló

ps:46

ptl:01

Bár augusztustól megszűnt a személyszállítás ezen a vonalon, mégis sok értelme lenne az ütemes menetrendi közlekedés bevezetésére Dombóvár és Komló között, 2-4 óránként. Dombóvár ind. 4:01, 6:01, 8:01, 12:01, 14:01, 16:01, 20:01; Komló ind. 5:01, 7:01, 9:01, 13:01, 15:01, 19:01, 21:01. Ez a sok vonat mindössze egy bzmot motorvonattal kiadható lenne!

60-as vasútvonal

Feltételes megállási rend bevezetése egyes megállóhelyeknél a PANNÓNIA IR vonatoknál.

80-as vasútvonal

Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében a MÁTRA és AGRIA IR vonatok megállítása Rákoson és Kőbánya-Felsőn. A Keletiből 3 perccel korábban indulás, illetve 3 perccel későbbi érkezés.

A TOKAJ és HERNÁD-ZEMPLÉN IC vonatoknál egységes megállási rend: minden vonat megáll Füzesabony és Mezőkövesd állomásokon.

 81-es vasútvonal

Új menetrendi struktúra bevezetése. Két óránként személyvonatok, két óránként gyorsított személyvonatok Hatvan és Somoskőújfalu között, ütemes menetrenddel. A gyorsított személyvonatok csak Lőrinci, Pásztó, Tar, Nagybátony, Kisterenye és Salgótarján állomásokon állnak meg.

 

S81

G81

 

Hatvan

ps:12

ptl:12

ps:44

ptl:28

Lőrinci

ps:20

ptl:20

ps:37

ptl:19

Apc-Zagyv.

ps:28

|

ps:29

|

Pásztó

ps:47

ptl:39

ps:07

ptl:00

Tar

ps:55-ptl:01

ptl:44

ptl:59

ps:52-55

Nagybátony

ptl:10

ptl:50

ptl:50

ps:43

Kisterenye

ptl:15

ptl:55

ptl:45

ps:38

Salgótarján-K.

ptl:30

|

ptl:30

|

Salgótarján

ptl:34

ps:09

ptl:24

ps:24

Somoskőújfalu

ptl:45

ps:21

ptl:12

ps:12

 

 

S81

G81

Menetidő:

1:33

1:09

1:32

1:15

 

82-es vasútvonal

Feltételes megállás bevezetése Zagyvarékason minden S820-as vonatnál.

 90-es vasútvonal

A HERNÁD IC vonatok Miskolc-Tiszai és Hidasnémeti között csak Szikszó-Vásártér, Forró-Encs és Novajidrány állomásokon való megállítása.

 100-as vasútvonal

Az átszállási kapcsolatok bővítése érdekében a CÍVIS IR vonatok Monoron való megállítása, Cegléd felé csatlakozás a Z50-es zónázókhoz, Budapest felé pedig az S50-es személyekhez.

 101-es vasútvonal

A nemzetközi kapcsolatok bővítése érdekében egyes Püspökladány - Biharkeresztes személyvonatok Nagyváradig való hosszabbítása.

 103-as vasútvonal

Bár a 103-as vasútvonal is áldozatul esett az augusztus 1-jei vonalbezárásoknak, a Tisza-tavi turizmus egyik fontos vonala. Karcag felől sok kerékpáros illetve akár táborozók utaztak a tóhoz, a kerékpár szállítás buszokon lehetetlen, a sok utas is nehezen fér el egy buszon. Szerintem igény lenne ütemes menetrendű személyvonatok bevezetésére Karcag és Tiszafüred között. Karcag ind. 5:45, 8:45, 14:45, 17:45, 20:45. Tiszafüred ind. 4:16, 7:16, 10:16, 16:16, 19:16

Karcag

:45

:16

Pusztakettős

:14

:46

Tiszafüred

:42

:19

 

120-as vasútvonal

Az aradi nemzetközi vonatok és a BÉKÉS IC vonatok áthaladtatása Kétpó megállóhelyen.

121-es vasútvonal

Hasonló a helyzet, mint a 47-es és 103-as vonalnál, jelenleg nincs személyszállítás a vonalon. A Dél-Alföld fővárosába és Makóra azonban lenne utazó még a hosszú menetidő ellenére is, ezért szerintem indokolt az ütemes menetrendet kellene bevezetni Békéscsaba - Mezőhegyes - Makó - Újszeged viszonylaton. Békéscsabáról Mezőhegyes felé: 5:42, 6:42, 8:42, ..., 22:42; ebből minden második Újszegedig. Indulások Mezőhegyesről Békéscsaba felé: 4:01, 6:01, ..., 20:01. Indulások Újszegedről: 8:10, 12:10, 16:10, 20:10* (*csak Mezőhegyesig)

Békéscsaba

:42

:14

Kétegyháza

:57-00

:58-59

Mezőkovácsháza

:37

:22

Mezőhegyes

:57-05

:53-01

Makó

:05

:54

Újszeged

:48

:10

 

128-as vasútvonal

17721, 17714 Gyula-Szeged illetve Szeged-Gyula vonatok közlekedtetése péntekenként és vasárnaponként iskolaidőben.

130-as vasútvonal

Minden személyvonat megállítása Hékéd megállóhelyen.

37412 és 7242 egyesítése, 37414 és 7244 egyesítése, 37418 és 17248 egyesítése, 37417 és 7247 egyesítése, 37415 és 7245 egyesítése, 37461 és 7243 egyesítése, 37431 és 7241 egyesítése

140-es vasútvonal

A Szeged-Kiskunfélegyháza személyvonatok meghosszabbítása Kecskemétig, ütemes 2 órás ütemben közlekedtetése, Kecskemét és Kiskunfélegyháza között órás ütemet biztosítva az IR-val. A vonatok egységesen S20 néven, vmax=100/120 sebességgel közlekednének.

Szeged

ps:22

ptl:37

Kistelek

ps:50

ptl:05-10

Kiskunfélegyháza

ptl:11-15

ps:42-43

Kecskemét

ptl:37

ps:21

 

146-os vasútvonal

Kiskunfélegyháza

:37

:16

Lakitelek

:17

:35

Ha igazak a hírek, a közeljövőben ezen a vonalon is megszűnik a személyszállítás, a nagy utasforgalom ellenére is. Az utasforgalom viszont indokolja az ütemes menetrend bevezetését Kiskunfélegyháza - Lakitelek között. Indulások Kiskunfélegyházáról: 7:37, 10:37, 12:37, 14:37, 16:37, 19:37. Indulások Lakitelekről: 6:35, 8:35, 11:35, 13:35, 15:35, 17:35, 20:35.

154-es vasútvonal

GEMENC IR vonatok megállítása Baja-Dunafürdőnél, feltételes megállóként.

----

Szerintem összeszedtem minden hasznos újítást, amelyet meglepően kevés járművel lehetne megvalósítani. Tudom, hogy az országban nagy a mozdonyvezető- és járműparkhiány, utóbbi köszönhetően az új közlekedési miniszternek, aki több, mint 250 beruházást szüntetett meg, és 10 vasútvonalat zárt be. 

 dsc_0741_2.jpg

(Ha hibát, elírást találsz a cikkben, írj nyugodtan!)

 

 

 

Szólj hozzá!

A budapesti elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésének ötlete

2023. január 07. 11:30 - Második vágány

Budapesten a legtöbb személvonat és InterCity valamelyik fejpályaudvaron végállomásozik, ami nem eredményez egy jó elővárosi személyforgalmat. Az NKK már most is tervezi ennek fejlesztését, ennek legfontosabb részei a Déli és Nyugati összekötése, valamint a vasút kivezetése a reptérre. Az általam tervezett "S-bahn" rendszerben ezt a két fejlesztést már alapul veszem.

Először is nézzük az újonnan létesítendő megállóhelyeket. A déli körvasúton Kelenföld és Ferencváros között Nádorkertnél, valamint a Közvágóhídnál lenne érdemes megállóhelyet létrehozni, ahol az újonnan épülő M5-ös metróra is át lehetne szállni (jelenleg H6). Ferencváros után a Népligetnél épülhetne a következő megállóhely, ahol kis gyaloglással elérhető az M3-as metró, valamint a buszpályaudvar. Eddig nem térek el az NKK ötleteitől.

Déli Körvasút térkép

Budaörs és Kelenföld között szerintem érdemes lenne megépíteni Péterhegy megállóhelyet is, valahol a Péterhegyközi út környékén. Az új, Kelenföldet a Nyugatival összekötő szakaszon a Villányi úthoz és a Széll Kálmán térhez lenne indokolt megállóhelyet létrehozni, így Kelenföld és a Nyugati között a vasút amolyan Stammstreckeként funkcionálna.

Vác felé haladva a 70-es vonal és a körvasút közös megállója lehetne a Marcheggi híd, mely már régebben is tervben volt. A körvasúton még Pestújhelyen, Rákosszentmihályon és Rákosfalván (átszállás H8, H9) lenne értelme megállóhelyet létesíteni. A Keletitől nem messze megépülhetne a Hungária krt. megállóhely, ahol az 1-es villamosra lehetne átszállni. 

A 100a vonalon Zugló előtt a Mexikói útnál lehetne megálló, ahol az 1-es metróra lenne csatlakozás. Zugló után Törőkőrnél állnának meg a vonatok, ahonnan kis sétával az M2 is elérhető. Kőbánya-felsőt pedig át lehetne helyezni az Élessarokhoz, csatlakozva ezzel villamosokhoz. Rákos vasútállomás megszüntetését régóta tervezik, ezt indokolt esetben meg lehetne lépni. Tovább új megállóhelyek: Méta utca (142), Kőbánya-Kertváros (120a).

Áttekintő térkép az új megállóhelyekkel:

 

Én leginkább a személyvonatokat (S-bahn) terveztem meg, a távolsági IC, EC, EN, RJX, IR, sebes, EX stb. vonatok a Keletiben vagy a Nyugatinál meghagyott pár vágányon végállomásozhatnának.

Vegyük szépen sorba az új "S" (személy/s-bahn) és "Z" (zónázó) vonatokat.

S1/Z1 Győr – Tatabánya – Vác – Szob

Az S1-es vonatok Tatabányától (esetleg Győrtől) indulnának, majd a Stammstreckén keresztül a 70-es vonalon Vácig közlekednének, minden állomáson és megállóhelyen megállnának.

A Z1-es vonatok Győrtől indulnának, Tatabányáig mindenhol, majd Kelenföldig sehol sem állnak meg. A belvárosi szakaszon Kelenföld és Rákospalota-Újpest között megállnának mindenhol, majd innen a mostani Z70-es megállási rendjével közlekednének, tehát Vácig sehol, onnantól Szobig mindenhol megállnának.

Mindkét járat félóránként közlekedne, Tatabányán és Vácott csatlakozva egymáshoz.

S2/Z2 Dunaújváros – Százhalombatta – Veresegyház – Vác

Az S2-es vonatok Százhalombatta és Veresegyház között közlekednének, (ha az egy vágány engedi) 30/60 percenként. A vonatok minden megállóhelyen megállnának.

A Z2-es vonatok Dunaújváros és Vác között óránként közlekednének, Százhalombattáig, Veresegyháztól, valamint a belvárosi szakaszon mindenhol megállnának.

 

Az S1-es és S2-es vonatok Kelenföld és Rákospalota-Újpest között ütemesen közlekednének, így akár negyedórás követési időt is biztosíthatnak a belvárosi szakaszon.

S3/Z3 Székesfehérvár – Martonvásár – Monor – Cegléd

Az S3-as vonatok Martonvásár és Monor között közlekednének, félóránként. Minden állomáson és megállóhelyen megállnának.

A Z3-as járatok Martonvásárig mindenhol, onnan Kelenföldig sehol, Kelen' és Köki között mindenhol megállnának. Kökitől az S3-tól eltérően a repülőteret is érintenék, majd Monortól újra a 100a-n haladnának. Az S3-as félóránként, a Z3-as óránként közlekedne.

 

S4 Oroszlány – Kecskemét

Az S4-es személyvonat Oroszlány és Lajosmizse/Kecskemét között közlekedne, feltéve, hogy a 142-es vonal már villamosítva van. A járat ütemesen óránként közlekedne. Az felvetne pár kérdést, hogy Tatabánya és Kelenföld között hol álljon meg, én egyenlőre úgy terveztem, hogy csak Bicskén, Biatorbágyon, Törökbálinton és Budaörsön álljon meg, hiszen itt már félórás ütemet biztosít az S1. A járatból óránként +1 betétjárat közlekedne Kelenföld és Kőbánya-Kispest között, így a déli körvasúton félóránként közlekedne az S4.

A későbbiekben a 142-es vonal alsó szakaszán felül kellene vizsgálni a megállók szükségességét.

S5/Z5 Esztergom – Pilisvörösvár – Nagykáta – Szolnok

Az S5/Z5 járatokra két elképzelésem is van. Az egyik, hogy az S5-ös ketté bontva közlekedik, Pilisvörösvár és a Keleti, valamint a Keleti és Nagykáta között, ezzel kihasználva a Hungária krt. megállóhelyet. A másik elképzelés szerint marad a körvasúton a Z5-tel karöltve. A képen látszik mindkét elképzelés.

Az S5-ös járat Pilisvörösvár és Nagykáta között mindenhol megáll, 30 percenként közlekedik. A Z5-ös Esztergom és Szolnok között Vörösvár és Aquincum, valamint Rákos és Nagykáta között csak Sülysápon állna meg, 60 percenként közlekedne.

 

S6/Z6 Kunszentmiklós-Tass – Gödöllő – Hatvan

Az S6-os személy a Keleti és Gödöllő, a Z6-os Kunszent' és Hatvan között közlekedik. Utóbbi óránként, előbbi 30 percenként. A 80-as vonali IR-ók miatt esetleges módosítások lehetnek.

S7 Kelenföld – Repülőtér

Az S7-es a reptéri személyvonat lehetne, Ferencvároson keresztül. Kelenföld és Köki között mindenhol megállna. Napközben 15-30 percenként közlekedne, így a déli körvasúton az S4-gyel együtt 4-6 vonat közlekedne óránként.

 

Íme a vonalhálózat:

Mivel megépül a Nyugati – Kelenföld összekötő, ezért akár berlini példára Ringbahn is közlekedhetne Kelenföldtől a külső körvasúton vissza Kelenföldre. Ennek térképe az átszállásokkal:

Összesítésben a Nyugati és Kelenföld közötti Stammstreckén 1 órában 2 S1, 2 Z2, 1-2 S2, 1 Z2, 2 S3 és 1 darab  Z3  közlekedne, ez óránként 9-10 vonat, ami 5-7 percenkénti vonatokat biztosítana napközben. Az esti órákban ritkulnának a járatok, mindegyik óránként közlekedne, így 6-7 vonat lenne óránként, ami 8-10 perces követési időt jelent.

A Nyugatitól Rákospalota-Újpestig az S1-es és S2-es járatok negyedórás követési időt biztosítanának. 

A déli körvasúton az S4-es és S7-es vonatok szintén 15 perces követési időt biztosítanának. A külső körvasúton Aquincum és Rákosfalva között óránként 3 vonat közlekedne, 20 percenként követnék egymást a vonatok. A Nyugatitól Kőbánya-Kispestig 3-4 személyvonat közlekedne, 15-20 percenként, de nyilván errefelé az IC vonatokat is igénybe lehetne venni.

Így végül összefoglalva a belvárosi hálózatot egy sematikus térképen:

Ha hibát találsz, vagy javaslatot akarsz adni, kommentelj bátran ;)

Szólj hozzá!

Halad a 136-os vonal felújítása... Menetrendi tervezetem a Szeged - Röszke vonalra

2022. szeptember 21. 19:52 - Második vágány

A 136-os vonal felújítása a vége felé közelít. A vágányok készen vannak, az oszlopok egy része áll, már csak a felső vezeték hiányzik. A vonalon a tervezet szerint 2023 közepén indul meg a forgalom. 

297997667_777556773487134_2512230824820237905_n.jpg

Az általam írt menetrendben Szeged és Szabadka között napközben 1-2 órás ütemben közlekednének a személyvonatok, valamint hajnalban és éjszaka két Szeged-Röszke betétjárat kapna helyet. Az IC vonatokból egyenlőre 2 párt terveztem.

A vonatok Szegedről óra 20-kor indulnának, csatlakozva a Budapestről érkező IC-khez, valamint óra 24-kor érkeznének, mely (kényelmesen) az IC-hez, valamint akár a békéscsabai személyvonathoz csatlakozva.

A határ ellenőrzésre Röszkén lenne lehetőség, a személyvonatoknál 15, az IC-knél 20 perc alatt. A menetrend tartásához 3 szerelvényt kellene forgalomba állítani személyvonatként. 

Nincs elérhető leírás.

A vonatkeresztek Röszkén és Horgoson zajlanának.

Szólj hozzá!

Értelmes menetrendet az 5-ös vasútvonalra!

2022. július 18. 16:44 - Második vágány

Az 5-ös, Székesfehérvár – Komárom vasútvonalon jelenleg napi 2 pár S150-es személyvonat közlekedik, Bz-s felállásban. A vonalon egyes állomások a faluktól, városoktól messze találhatóak, így az utasok számára a vonatozás nem komfortos. Ettől függetlenül – saját megfigyelés alapján – a Bz motorvonatokon számos ember utazik naponta. Véleményem szerint lenne értelme egy napi 6 vonatpárt tartalmazó menetrendet bevezetni, és ezzel együtt egyes – régebben megszűntetett – állomásokat újra használatba állítani. Az általam írt menetrend csupán 2 darab Bz motorral (+esetleg pótkocsival) kiadható lenne. 

Az általam írt menetrend 12 vonatot tartalmaz, melyek mindkét végállomásukon IC vonatokhoz csatlakoznak. A Komáromba iskolába járó diákoknak pedig ideális a reggeli vonat, mely 7:35-ra ér Komárom vasútállomásra.

A vonatok Komáromban csatlakoznak a Budapest felől érkező (óra 19-kor), illetve oda induló (óra 39-kor) soproni / szombathelyi IC-khez. Székesfehérvárott pedig a Bakony/Göcsej IC-kre van csatlakozás (óra 45-re ének be Pestről és 12-kor indulnak felfelé).

Szólj hozzá!

Ezeket kéne változtatni a 140-es vasútvonal menetrendjén! (2. rész)

2022. január 06. 16:17 - Második vágány

Folytatva a múltkori cikket, újabb fejlesztési ötleteket készítettem a 140-es vasútvonal menetrendjében. 

1. Szeged-Kiskunfélegyháza személyvonatokból napi 7 pár, ebből 2-2 Kecskemétig / Kecskeméttől

A jelenlegi 4 pár Szeged - Kiskunfélegyháza személyvonat helyett 7 párközeledne, ebből 2-2 Kecskemtről / Kecskemétre. Ezen ötlet szintén 2 szerelvénnyel megoldható lenne. A vonatok nem zavarnák az IC és IR vonatok menetrendjét sem. Kecskeméten 18 perc lenne a fordulási idő.

2. Kecskemét - Szolnok vonatok menetrendjének javítása

A hétköznapokon Szolnok és Kecskemét között közlekedő személyvonatok menetrendje katasztrófális. Míg IC vonatokkal és 10 perces átszállással 49 perc az út, addig ezzel az új személyvonattal 1 óra 3 perc, ez abból adódik, hogy a vonatok Cegléden 20 percet várnak.

Az ötletem alapján a vonatok kihasználnák a "ceglédi deltát", így bár Ceglédet nem érintenék, de sokkal rövidebb idő alatt teljesítenék a távot. A járatok Nyársapát megállóhelyen is megállnának. 

 

3. Szeged is kér az Armz kocsikból!

ic plusz kulso

A tavaly átadott 1+ osztályú InterCity kocsik már minden kör IC-n megtalálhatóak, valamint egyes záhonyi vonatokon is. A szegedi IC fordába csupán 2 darab beforgatásával már 10 új vonaton találkozhatnánk a kocsikkal. 

A tervem alapján az alábbi kocsik közlekednének Armz kocsival: 

IC709 (Szeged 5:47) - IC722 (Budapest 8:53) - IC725 (Szeged Szeged 12:45) - IC716 (Budapest 15:53) - IC711 (Szeged 19:45) 

IC700 (Budapest 5:53) - IC737 (Szeged 9:45) - IC724 (Budapest 12:53) - IC723 (Szeged 16:45) - IC718 (Budapest 19:53)

Persze ennek a tervnek a megvalósítása jó ideig eltarthat, de a következőekben készülő Armz kocsiknak szerintem érdemes ezt a fordát adni. (Kép: MÁV)

4. Ha nyár akkor aranyhíd!

Tudom, még nem aktuális a téma, de az 1786-1787-es számban közlekedő Aranyhíd Expressz kocsiösszeállítását, valamint menetrendjét érdemes lenne fejleszteni. (tavasszal részletesebb cikk várható)

Szólj hozzá!

Kijött a 2021-22-es menetrend, nézzük mik változtak a Dél-Aföldön!

2021. november 12. 14:33 - Második vágány

December 12-től lép életbe a 2021-22-es menetrend a MÁV-nál. Ebben a cikkben összeszedtem a Dél-Alföldet érintő változásokat.

A 120-as (Budapest-Szolnok-Lőkösháza) vonalon újra 2 óránként közlekednek nemzetközi vonatok, így az eddigi TRAIANUS, FOGARAS, MUNTENIA, ISTER és DACIA NIC-eken kívül már MAROS, BÉGA, ZARÁND és KÖRÖS nemzetközi IC vonatok is közlekednek.

A 121-es (Békéscsaba-Mezőhegyes-Újszeged) vonalon jelentősen változik a vonatok közlekedési rendje, egyes vonatok később vagy egyáltalán nem közlekednek. Megszűnik a közvetlen Békéscsaba-Újszeged vonatpár is.

A 135-ös (Szeged-Békéscsaba) vasútvonalon a menetidő 7 perccel csökken, a vonatok Szegedről '21 helyett '28-kor indulnak és '40 helyett '33-ra érkeznek, így a kereszt Szeged-Rókuson megszűnik.

A 140-es (Szeged-Kecskemét-Budapest) vonalon az eddigi MAROS IC helyett CSONGRÁD IC közlekedik, valamint reggel és délután új Kecskemét-Szolnok személyvonatok is lesznek.

A 145-ös (Kecskemét-Lakitelek-Szolnok) vonalon új éjszakai vonatok közlekednek.

A 150-es (Budapest-Kunszentmiklós-Kiskunhalas-Kelebia) vonalon a 342, 343, 348 és 349-es nemzetközi gyorsvonatok helyett személyvonatok közlekednek.

 

Szólj hozzá!

Ezeket kéne változtatni a 140-es vasútvonal menetrendjén!

2021. szeptember 26. 15:43 - Második vágány

Közlekedik a decemberi menetrend váltás, úgyhogy összegyűjtöttem a Cegléd-Szeged vasútvonal hiányosságait.

A Szeged-Kiskunfélegyház szakasz

A személyvonatok menetrendje módosulna. Napi 4-5 pár vonat helyett fixen 7 vonat közlekedne. A vonat 2-3 óránként közlekednének úgy, hogy arra csak 2 szerelvény kelljen, ahogyan ez most is van. 

 

A Cegléd-Kecskemét szakasz

A 7049 sz. személyvonat a szakaszon mindenhol megállna, illetve 3 (hétvégén 4) új vonat közlekedne, így például a diákoknak egy új lehetőségük lenne iskolába menni. A vonatokra mindössze 1 új szerelvény kellene, ami lehet például flirt motorvonat is. 

Ez a menetrend felmérés céljából is készülne, ha lenne kihasználtsága, ezen a szakaszon akár 2-3 óránként közlekedhetnének személyvonatok.

Az 7807-es IR vonat 3 perccel később indulna Kecskemétről, a csatlakozás miatt.

További fejlesztések

Éjszakánként 1 pár új gyorsvonat közlekedne Budapest és Szeged között, mely Kisteleken és Szatymazon nem állna meg.

A Campus expressz újra közlekedne. 

Vonatösszeállítások 

Az vonalon közlekedő InterCity kocsik nagyon elavultak. A mostani Bpee, Apee kocsik helyett Bmz, Amz (vagy akár Bpmz, Apmz) kocsikat kéne Szegedre küldeni. Az új Armz 1+ kocsikból is kaphatna Szeged. 

2 komment

Értelmesebb menetrendet és összeállítást az Aranyhídnak!

2021. augusztus 05. 11:59 - Második vágány

Az 1787-1786 számú Aranyhíd express vonatok a nyári szezonban közlekednek Szeged és Fonyód között. A menetrend túlzsúfoltsága és az egyvágány miatt azonban a menetidő 4 óra 53 perc. Az összeállítás pedig a többi Fürdős vonathoz képes kifejezetten visszamaradott: 431/480 + Bpee + 2Bd + BDd.

A vonatösszeállítás lehetne, a többi Fürdős vonat mintájára, 480 + 4Bpmee+Dd+Bbdpmz vagy akár 480 + 4Bd+BDd+Bpmz. 

A jelenlegi indulási idő 7:57, amit én későnek találok, hiszen az ember így csak 12-re ér le a Balaton-parta.

Az én terveim szerint ez 11 lenne és menetidő is csökkenne:

Ez csak egy terv, ezért hibákat tartalmazhat, de véleményem szerint így sokkal kényelmesebb lenne "leugrani" a Balaltonhoz.

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása