Második vágány

Friss hírek a vasút világából

Menetrendi módosítási javaslatok 2023-2024

2023. augusztus 09. 11:49 - Második vágány

A dízel járműpark minősége és hiánya miatt augusztustól számos mellékvonalon megszűnt a személyszállítás, ennek ellenére összeszedtem vasútvonalanként a fejlesztési ötleteimet:

1-es vasútvonal

Hegyeshalom - Rajka - Bratislava-Petržalka útvonalon ütemes nemzetközi személyvonatok, 2 óránként. A vonatok egy szerelvénnyel kiadhatóak lennének. Hegyeshalom állomáson csatlakozás a nemzetközi EC és RJX vonatokra.

Hegyeshalom

ptl:33

ptl:22

Bratislava-Petržalka

ps:07

ps:50

 

Képleírás: személyvonat halad Rajka felé, tavaly ősszel

2-es vasútvonal

Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében minden második S76-os személyvonat Rákos helyett Sülysápig közlekedne, az S60-as menetvonalában. A Keleti felől a Z60-as vonatok csatlakoznának hozzájuk. Ellenkező irányban szintén minden második S60 menetvonalában közlekednének, Rákoson csatlakozva a Z60-hoz a Keleti felé.

Z60

S76

S76

S60

Pilisvörösvár

:52

:22

:08

:38

Bp-Keleti

:15

:20

:45

:10

Rákos

:26

:28-31

:58

:31

:29-35

:34

:59

:05

Sülysáp

:48

:05

:35

:54

:10

:24

S76

Z60

S60

S76

10-es vasútvonal

A Kaposvár és Győr között közlekedő HELIKON interrégió vonatok gyakran nagy késésekkel közlekednek, köszönhetően a rövid forduló időnek. Jelenleg a Győrbe óra46-kor érkező szerelvény már indul is vissza a következő óra 11-edik percében, így nincs idő behozni a késést. Kaposváron hasonló a helyzet: a vonatok 45-kor érkeznek, és 15-kor már indulnak is vissza. A megoldás két új szerelvény beállítása lenne, így az érkező vonatoknak több, mint 2 órájuk lenne a visszafordulásig. Nagy probléma az is, hogy szinte minden vonat csak egy egység desiróval van kiadva, gyakran teletömve közlekednek, ami egy ilyen hosszú úton nem túl komfortos. Ezt a problémát vagy mozdonyos vonatokkal, vagy két egység desiro beállításával lehetne orvosolni.

A HELIKON IR-eknél feltételes megállások bevezetése Gyömöre-Tét, Szerecseny és Vaszar állomásokon és megállóhelyeken.

16-os vasútvonal

  1. Ütemes személyvonati rendszer bevezetése Hegyeshalom - Csorna - Szombathely között.

személy

IC

Hegyeshalom

ptl:40

ptl:24

Csorna

ps:14-23

ptl:59

ps:46-50

ptl:57

Szil-Sporonn.

ps:34

|

ps:35

|

Beled

ps:45

|

ps:27

|

Répcelak

ps:52

ps:19

ps:18

ptl:38

Hegyfalu

ptl:04

|

ps:05

|

Porpác

ptl:17-18

|

ptl:49-51

|

Szombathely

ptl:30

ps:49

ptl:37

ptl:10

személy

IC

 

17-es vasútvonal

Egységes megállási rend a Pannónia IR-nál, tehát minden vonat megállna Sorkifalud, Búcsúszentlászló, Zalaszentmihály-Pacsa, Pötréte és Gelse állomásokon.

25-ös vasútvonal

Az átszállási kapcsolatok bővítése érdekében a HELIKON IR-ek, szombathelyi és győri fürdős vonatok, valamint a szombathelyi KÉK HULLÁM IC-k egységesen megállnak Jánosháza és Boba állomásokon. 

26-os vasútvonal

A szombathelyi és győri fürdős vonatok, valamint a szombathelyi KÉK HULLÁM IC-k és HELIKON IR vonatok egységesen megállnak Sümeg állomáson. 

A Tapolca-Keszthely személyvonatok megállnak Balatonederics állomáson.

29-es vasútvonal

A nyári menetrendben a KÉK HULLÁM IC vonatok megállási helyeinek ritkítása, a menetrendi struktúra megújítása. A KÉK HULLÁM IC vonatok Balatonfüred és Tapolca között csak Aszófő, Balatonudvari, Balatonakali-D., Zánka-Köveskál, Balatonszepezd, Révfülöp, Ábrahámhegy, Badacsonytomaj, Badacsony és Badacsonytördemic-Sz. állomásokon és megállóhelyeken áll meg. A személyvonatok minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A szezonon kívül a menetrend változatlan maradna.

Balatonfüred

ind. ptl:02

ind. ptl:58

érk. ps:53

ps:11

Aszófő

ptl:08

ps:03-04

ps:46

ps:04-05

Balatonakali-D.

ptl:18

ps:18

ps:36

ptl:53

Zánka-Köveskál

ptl:24

ps:31

ps:29-31

ptl:41

Révfülöp

ptl:32-34

ps:38

ps:21

ptl:26-32

Badacsonytomaj

ptl:46-47

ps:52

ps:09

ptl:11

Badacsonyt.-Sz.

ptl:57-59

ptl:01-02

ptl:59-00

ps:59-01

Tapolca

ps:08

ptl:14

ptl:51

ps:49

 

Az 16907 számú vonat Tapolcáig hosszabbítása, az 16906 számú vonat Tapolcától való közlekedtetése, 2 órával később. Mindkét vonat csak Debrecenig, illetve Debrecentől közlekedne. A vonatok menetrendje az a) pont miatt minimálisan módosulna:

Balatonfüred

ind. ps:16

érk. ptl:34

Balatonakali-D.

ps:34-36

ptl:18-20

Zánka-Köveskál

ps:42-43

ptl:12

Révfülöp

ps:51-52

ptl:04

Badacsonytomaj

ptl:05-09

ps:49-52

Tapolca

ptl:29

ps:31

 

19705 mindennap Szombathely-Budapest-Déli, 19796 mindennap Budapest-Déli-Szombathely, 19701 mindennap Tapolca-Budapest-Déli.

 30-as vasútvonal

DÉLI PARTI IR vonatok egységesen két óránként Fonyód és Budapest-Déli között, főszezonban és előszezonban is. Fonyódon csatlakozás a HELIKON interrégiókhoz.

40-es vasútvonal

A déli körvasúti személyvonatok fejlesztése érdekében az S40/S42-es személyvonatok egységesen S40-es néven, Budapest-Déli helyett Kőbánya-Kispestig közlekednének, ezzel negyedórás ütemet biztosítva Kelenföld és Kőbánya-Kispest között.

 

S40

G43

S40

S36

 

Pusztaszabolcs

:08

 

 

 

 

 

:48

 

Százhalombatta

:32

 

:02

 

:54

 

:24

 

Tárnok

 

:50

 

:16

 

:04

 

:39

Kelenföld

:00-01

:12-16

:30-31

:36-46

:26-27

:42-45

:56-57

:12

Kőbánya-Kisp.

:16

:31

:46

:01

:12

:27

:42

:57

 

 

S40

G43

S40

S36

 

A MECSEK és a dombóvár felől érkező IC vonatok egységes megállási rendje: minden vonat megáll Sárbogárd és Simontornya állomásokon.

43-as vasútvonal

Egységes indulású személyvonati közlekedés bevezetése Simontornya és Dunaújváros között, napi 6 pár vonattal. Simontornya ind. 3:16, 6:16, 8:16, 12:16, 16:16, 20:16; Dunaújváros ind. 4:42, 7:42, 10:42, 14:42, 17:42, 22:42.

 47-es vasútvonal

Dombóvár

ps:01

ptl:45

Sásd

ps:17

ptl:31

Godisa

ps:21-22

ptl:25-26

Komló

ps:46

ptl:01

Bár augusztustól megszűnt a személyszállítás ezen a vonalon, mégis sok értelme lenne az ütemes menetrendi közlekedés bevezetésére Dombóvár és Komló között, 2-4 óránként. Dombóvár ind. 4:01, 6:01, 8:01, 12:01, 14:01, 16:01, 20:01; Komló ind. 5:01, 7:01, 9:01, 13:01, 15:01, 19:01, 21:01. Ez a sok vonat mindössze egy bzmot motorvonattal kiadható lenne!

60-as vasútvonal

Feltételes megállási rend bevezetése egyes megállóhelyeknél a PANNÓNIA IR vonatoknál.

80-as vasútvonal

Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében a MÁTRA és AGRIA IR vonatok megállítása Rákoson és Kőbánya-Felsőn. A Keletiből 3 perccel korábban indulás, illetve 3 perccel későbbi érkezés.

A TOKAJ és HERNÁD-ZEMPLÉN IC vonatoknál egységes megállási rend: minden vonat megáll Füzesabony és Mezőkövesd állomásokon.

 81-es vasútvonal

Új menetrendi struktúra bevezetése. Két óránként személyvonatok, két óránként gyorsított személyvonatok Hatvan és Somoskőújfalu között, ütemes menetrenddel. A gyorsított személyvonatok csak Lőrinci, Pásztó, Tar, Nagybátony, Kisterenye és Salgótarján állomásokon állnak meg.

 

S81

G81

 

Hatvan

ps:12

ptl:12

ps:44

ptl:28

Lőrinci

ps:20

ptl:20

ps:37

ptl:19

Apc-Zagyv.

ps:28

|

ps:29

|

Pásztó

ps:47

ptl:39

ps:07

ptl:00

Tar

ps:55-ptl:01

ptl:44

ptl:59

ps:52-55

Nagybátony

ptl:10

ptl:50

ptl:50

ps:43

Kisterenye

ptl:15

ptl:55

ptl:45

ps:38

Salgótarján-K.

ptl:30

|

ptl:30

|

Salgótarján

ptl:34

ps:09

ptl:24

ps:24

Somoskőújfalu

ptl:45

ps:21

ptl:12

ps:12

 

 

S81

G81

Menetidő:

1:33

1:09

1:32

1:15

 

82-es vasútvonal

Feltételes megállás bevezetése Zagyvarékason minden S820-as vonatnál.

 90-es vasútvonal

A HERNÁD IC vonatok Miskolc-Tiszai és Hidasnémeti között csak Szikszó-Vásártér, Forró-Encs és Novajidrány állomásokon való megállítása.

 100-as vasútvonal

Az átszállási kapcsolatok bővítése érdekében a CÍVIS IR vonatok Monoron való megállítása, Cegléd felé csatlakozás a Z50-es zónázókhoz, Budapest felé pedig az S50-es személyekhez.

 101-es vasútvonal

A nemzetközi kapcsolatok bővítése érdekében egyes Püspökladány - Biharkeresztes személyvonatok Nagyváradig való hosszabbítása.

 103-as vasútvonal

Bár a 103-as vasútvonal is áldozatul esett az augusztus 1-jei vonalbezárásoknak, a Tisza-tavi turizmus egyik fontos vonala. Karcag felől sok kerékpáros illetve akár táborozók utaztak a tóhoz, a kerékpár szállítás buszokon lehetetlen, a sok utas is nehezen fér el egy buszon. Szerintem igény lenne ütemes menetrendű személyvonatok bevezetésére Karcag és Tiszafüred között. Karcag ind. 5:45, 8:45, 14:45, 17:45, 20:45. Tiszafüred ind. 4:16, 7:16, 10:16, 16:16, 19:16

Karcag

:45

:16

Pusztakettős

:14

:46

Tiszafüred

:42

:19

 

120-as vasútvonal

Az aradi nemzetközi vonatok és a BÉKÉS IC vonatok áthaladtatása Kétpó megállóhelyen.

121-es vasútvonal

Hasonló a helyzet, mint a 47-es és 103-as vonalnál, jelenleg nincs személyszállítás a vonalon. A Dél-Alföld fővárosába és Makóra azonban lenne utazó még a hosszú menetidő ellenére is, ezért szerintem indokolt az ütemes menetrendet kellene bevezetni Békéscsaba - Mezőhegyes - Makó - Újszeged viszonylaton. Békéscsabáról Mezőhegyes felé: 5:42, 6:42, 8:42, ..., 22:42; ebből minden második Újszegedig. Indulások Mezőhegyesről Békéscsaba felé: 4:01, 6:01, ..., 20:01. Indulások Újszegedről: 8:10, 12:10, 16:10, 20:10* (*csak Mezőhegyesig)

Békéscsaba

:42

:14

Kétegyháza

:57-00

:58-59

Mezőkovácsháza

:37

:22

Mezőhegyes

:57-05

:53-01

Makó

:05

:54

Újszeged

:48

:10

 

128-as vasútvonal

17721, 17714 Gyula-Szeged illetve Szeged-Gyula vonatok közlekedtetése péntekenként és vasárnaponként iskolaidőben.

130-as vasútvonal

Minden személyvonat megállítása Hékéd megállóhelyen.

37412 és 7242 egyesítése, 37414 és 7244 egyesítése, 37418 és 17248 egyesítése, 37417 és 7247 egyesítése, 37415 és 7245 egyesítése, 37461 és 7243 egyesítése, 37431 és 7241 egyesítése

140-es vasútvonal

A Szeged-Kiskunfélegyháza személyvonatok meghosszabbítása Kecskemétig, ütemes 2 órás ütemben közlekedtetése, Kecskemét és Kiskunfélegyháza között órás ütemet biztosítva az IR-val. A vonatok egységesen S20 néven, vmax=100/120 sebességgel közlekednének.

Szeged

ps:22

ptl:37

Kistelek

ps:50

ptl:05-10

Kiskunfélegyháza

ptl:11-15

ps:42-43

Kecskemét

ptl:37

ps:21

 

146-os vasútvonal

Kiskunfélegyháza

:37

:16

Lakitelek

:17

:35

Ha igazak a hírek, a közeljövőben ezen a vonalon is megszűnik a személyszállítás, a nagy utasforgalom ellenére is. Az utasforgalom viszont indokolja az ütemes menetrend bevezetését Kiskunfélegyháza - Lakitelek között. Indulások Kiskunfélegyházáról: 7:37, 10:37, 12:37, 14:37, 16:37, 19:37. Indulások Lakitelekről: 6:35, 8:35, 11:35, 13:35, 15:35, 17:35, 20:35.

154-es vasútvonal

GEMENC IR vonatok megállítása Baja-Dunafürdőnél, feltételes megállóként.

----

Szerintem összeszedtem minden hasznos újítást, amelyet meglepően kevés járművel lehetne megvalósítani. Tudom, hogy az országban nagy a mozdonyvezető- és járműparkhiány, utóbbi köszönhetően az új közlekedési miniszternek, aki több, mint 250 beruházást szüntetett meg, és 10 vasútvonalat zárt be. 

 dsc_0741_2.jpg

(Ha hibát, elírást találsz a cikkben, írj nyugodtan!)

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://masodikvagany.blog.hu/api/trackback/id/tr7718174640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása