Második vágány

Friss hírek a vasút világából

Ilyen volt a 2020-as balatoni nyár

2020. augusztus 25. 12:15 - Második vágány

A 2020-as nyáron a balatoni vonatok sokat fejlődtek a tavalyihoz. Bevezették az interrégiókat a 26-25-10-es vonalon így Győrtől a Balatonra utazók dolgát könnyítették meg. Az északi parton a Kék hullám sebes vonatokon pedig 2-5  felújított IC kocsi is található volt.

dsc05375.JPG

Az északi parton a szokásos hörgőkön (304,307,317,319,321,325,326,328,330,332,334) kívül idén bevetettek 4 csörgőt is (112,148,164,178), sőt a vasárnapi fecske sebesre egyszer még bendegúzt is leküldték. Idén a mozdonycserék még Székesfehérvárott zajlottak, remélem ez jövőre megváltozik.A Kék hullám sebes vonatok kocsi összeállítása az alábbi volt: normál időszak: bdmpee + bmx + bmz + bpmz + bmz ; csúcs időszak: bdmpe + bmx + bmz + bpmz + bmz + bmz (+bmz) . A tekergők hétköznapi menetrendjét én furcsának találtam ugyanis napi 2 pár tekergő ment hétköznapokon. A tekergők kocsiösszeállítása: bd + bd+ bd+ bd (+bd) + Dd. A péntek délutáni és vasárnap esti tekergő pedig általában fecske kocsikkal és Ddmee-vel volt kiadva. A katicákat a már megszokott 426/426+426 volt. Hétvégén 1 pár személyvonat is közlekedett amit by + by + byee +Ddmee –el adtak ki. A hajnali és éjszakai vonatokat általában desiro vitte. A Bzmotok teljesen eltüntek a vonalról. Különlegesség hogy a pénteken Tapolcára 17:22-kor érkező Tekergő 2-3 kocsiból szokott állni és szokott rajta lenni IC kocsi. A nyár végén a Bd (kerékpárszálító) kocsik is feltűntek a kék hullámokon. Augusztus 9-én a fecske sebest villanymozdonnyal küldték így megspórolva a fehérvári mozdonycserét (https://www.instagram.com/p/CDrJlhTBUju/). dsc05778.JPG

Augusztus 7-én és 8-án 1-1 körre beugrott a 314-es szergej is. Augusztus 9-én pedig a 321-es szergej.

dsc06675.JPG

A 26-os vonalon 2 óránként közlekedő interrégió 426/426+426-al közlekedett hasonlóan a katicákhoz. Győr felé kifejezetten sokan utaztak vasárnap, annyian hogy egy szerelvénybe alig fértek be. Napi 2 vonat közlekedett Kaposvár(-Pécs) felé Tapolcától (a reggeli Szombathelytől). A reggelit a 310/317/319/301-es höri, a délutánit a 126-os csörgő vitte By/Byee kocsikkal.

dsc04909.JPG

Mivel én az északi parton nyaraltam nem tudok túl sokat a déli partról de amit tudok az leírom: A tavaly bevált Étkező kocsik (WRmz) idén is megtalálhatóak voltak minden Balaton expressen. A Balaton és Tópart expresseket általában traxxok vagy gigantok húzták. A déli parti sebes vonatokat pedig cirmos szilik vagy szilik. Az 1001-es szili is feltűnt a vonalon. A déli parti sebes vonatokon egyébként halbivezérlő is közlekedett.  Gyakran közlekedő traxxok: 003, 005, 009, 016, 017, 021.

dsc06170.JPG

Kocsi fogyás miatt a nyáron a békéscsabai vonalon (120) nosztalgia kocsik is közlekedtek. Több vonalon is volt olyan IC ami IC kocsi nélkül közlekedett. Íme a nosztalgiakocsis vonat Rákos vasútállomáson:

dsc06613.JPG

Idén is megrendezték a népszerű retro hétvégét. A képen a 194-es szergej látható:

dsc05606.JPG

Ha hibát találtál a cikkben kérlek jelezd felém! Köszi :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://masodikvagany.blog.hu/api/trackback/id/tr5616080894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása