Folytatva a múltkori cikket, újabb fejlesztési ötleteket készítettem a 140-es vasútvonal menetrendjében.
1. Szeged-Kiskunfélegyháza személyvonatokból napi 7 pár, ebből 2-2 Kecskemétig / Kecskeméttől
A jelenlegi 4 pár Szeged - Kiskunfélegyháza személyvonat helyett 7 párközeledne, ebből 2-2 Kecskemtről / Kecskemétre. Ezen ötlet szintén 2 szerelvénnyel megoldható lenne. A vonatok nem zavarnák az IC és IR vonatok menetrendjét sem. Kecskeméten 18 perc lenne a fordulási idő.
2. Kecskemét - Szolnok vonatok menetrendjének javítása
A hétköznapokon Szolnok és Kecskemét között közlekedő személyvonatok menetrendje katasztrófális. Míg IC vonatokkal és 10 perces átszállással 49 perc az út, addig ezzel az új személyvonattal 1 óra 3 perc, ez abból adódik, hogy a vonatok Cegléden 20 percet várnak.
Az ötletem alapján a vonatok kihasználnák a "ceglédi deltát", így bár Ceglédet nem érintenék, de sokkal rövidebb idő alatt teljesítenék a távot. A járatok Nyársapát megállóhelyen is megállnának.
3. Szeged is kér az Armz kocsikból!
A tavaly átadott 1+ osztályú InterCity kocsik már minden kör IC-n megtalálhatóak, valamint egyes záhonyi vonatokon is. A szegedi IC fordába csupán 2 darab beforgatásával már 10 új vonaton találkozhatnánk a kocsikkal.
A tervem alapján az alábbi kocsik közlekednének Armz kocsival:
IC709 (Szeged 5:47) - IC722 (Budapest 8:53) - IC725 (Szeged Szeged 12:45) - IC716 (Budapest 15:53) - IC711 (Szeged 19:45)
IC700 (Budapest 5:53) - IC737 (Szeged 9:45) - IC724 (Budapest 12:53) - IC723 (Szeged 16:45) - IC718 (Budapest 19:53)
Persze ennek a tervnek a megvalósítása jó ideig eltarthat, de a következőekben készülő Armz kocsiknak szerintem érdemes ezt a fordát adni. (Kép: MÁV)
4. Ha nyár akkor aranyhíd!
Tudom, még nem aktuális a téma, de az 1786-1787-es számban közlekedő Aranyhíd Expressz kocsiösszeállítását, valamint menetrendjét érdemes lenne fejleszteni. (tavasszal részletesebb cikk várható)