Második vágány

Friss hírek a vasút világából

A Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl összekötése vasúton

2023. december 11. 23:00 - Második vágány

Magyarország vasúti közlekedése fővárosközpontú, a Dunántúl és a Dél-Alföld között csupán egy - nem a fővároson keresztül haladó - vasúti összeköttetés van, a 154-es és 50-es vonalak találkozása Bajánál. Innen jelenleg két óránként indulnak Gemenc interrégió vonatok Székesfehérvárra, valamint szintén kétóránként *névtelen* interrégiók Kiskunhalason át Kecskemétre. A két interrégióra ráadásul csatlakozás sincs, az átszállóknak mésfél órát kell várniuk az vonatokra. 

A Kiskunhalas és Székesfehérvár között utazóknak például gyorsabb Kecskemét, Budapest felé kerülniük, így közel 1 órát spórolnak. 

Az 50-es, Dombóvár - Bátaszék - Baja vonalon csupán napi 5 pár vonat közlekedik, pedig ez egy kiváló összeköttetést kínál a Pécs vagy Kaposvár felé továbbutazóknak.

Az általam tervezett menetrendben új "Kiskun" interrégió vonatok kötnék össze a Dél-Alföldet a Dél-Dunántúllal, 2 órás ütemben. Az interrégió vonatok az Orosháza - Szentes - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Baja - Bátaszék - Dombóvár (- Kaposvár) útvonalon közlekednének, ezzel további nagyobb településeket érintve, mint például Csongrád, Kiskunmajsa, Bácsalmás, Hidas-Bonyhád. 

A vonatok összesen 281 kilométeres távot futnának be, melyet dupla egység 416-os vagy 426-os motorvonatokkal lehetne kiállítani. Útvonaluk során kettő irányváltást kellene végrehajtani, Kiskunfélegyházán és Kiskunhalason. Fontos leszögezni, hogy a jelenlegi 150-es vonali vágányzár miatt jelenleg nem tudnának ilyen vonatok közlekedni!

A vonatok számos változást hoznának, az eddigi közlekedésben, ezeket listáztam:

  • Megszűnnének a Szentes - Orosháza és Szentes - Kiskunfélegyháza személyvonatok, ezeket teljes mértékben helyettesítené az interrégió
  • Az eddig Hódmezővásárhely - Szentes - Kiskunfélegyháza vonatok megszűnnének, helyette Szolnok irányába közlekednének tovább
  • Az eddig Kecskemét és Baja között közlekedő interrégió vonatok csak Kiskunfélegyáza és Kecskemét között közlekednének, személyvonatként
  • A Gemenc interrégió vonatok csak Bátaszékig közlekednének, ott csatlakozást biztosítanának az új interrégiókra
  • Az 50-es vonali személyvonatok megszűnnének, helyettük az interrégiókkal lehetne utazni

Összesen 11 pár új vonat közlekedne, ebből 7 pár a teljes szakaszon, 4 pár pedig a hajnali vagy éjszakai órákban, csak a vonal egy szakaszán. A vonatkeresztek Hidas-Bonyhád, Bácsbokod-Bácsborsód, Kiskunhalas, Kiskunfélegyháza, Szentes és Gádoros állomáson történnének. A vonatok számozása 7100-től 7121-ig lenne, a páratlan irány Orosháza felé.

A menetrend így nézne ki:

7100 7102 7104 7106 7108 7110 7112 7114 7116 7118 7120
Orosháza dep 5:10 7:10 9:10 11:10 13:10 15:10 17:10 19:10 21:10
Gádoros arr 5:36 7:36 9:36 11:36 13:36 15:36 17:36 19:36 21:36
Gádoros dep 5:37 7:37 9:37 11:37 13:37 15:37 17:37 19:37 21:37
Szentes arr 6:23 8:23 10:23 12:23 14:23 16:23 18:23 20:23 22:23
Szentes dep 6:32 8:32 10:32 12:32 14:32 16:32 18:32 20:32 22:32
Csongrád arr 6:47 8:47 10:47 12:47 14:47 16:47 18:47 20:47 22:47
Csongrád dep 6:48 8:48 10:48 12:48 14:48 16:48 18:48 20:48 22:48
Kiskunfélegyháza arr 7:27 9:27 11:27 13:27 15:27 17:27 19:27 21:27 23:27
Kiskunfélegyháza dep 5:44 7:44 9:44 11:44 13:44 15:44 17:44 19:44 21:44
Kiskunmajsa arr 6:05 8:05 10:05 12:05 14:05 16:05 18:05 20:05 22:05
Kiskunmajsa dep 6:06 8:06 10:06 12:06 14:06 16:06 18:06 20:06 22:06
Kiskunhalas arr 6:25 8:25 10:25 12:25 14:25 16:25 18:25 20:25 22:25
Kiskunhalas dep 4:36 6:36 8:36 10:36 12:36 14:36 16:36 18:36 20:36
Jánoshalma arr 4:56 6:56 8:56 10:56 12:56 14:56 16:56 18:56 20:56
Jánoshalma dep 5:02 7:02 9:02 11:02 13:02 15:02 17:02 19:02 21:02
Bácsbokod-Bácsborsód arr 5:29 7:29 9:29 11:29 13:29 15:29 17:29 19:29 21:29
Bácsbokod-Bácsborsód dep 5:30 7:30 9:30 11:30 13:30 15:30 17:30 19:30 21:30
Baja arr 5:46 7:46 9:46 11:46 13:46 15:46 17:46 19:46 21:46
Baja dep 5:48 7:48 9:48 11:48 13:48 15:48 17:48 19:48 21:48
Bátaszék arr 6:06 8:06 10:06 12:06 14:06 16:06 18:06 20:06 22:06
Bátaszék dep 6:07 8:07 10:07 12:07 14:07 16:07 18:07 20:07 22:07
Hidas-Bonyhád arr 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30 22:30
Hidas-Bonyhád dep 6:32 8:32 10:32 12:32 14:32 16:32 18:32 20:32 22:32
Dombóvár arr 7:18 9:18 11:18 13:18 15:18 17:18 19:18 21:18 23:18

 

7101 7103 7105 7107 7109 7111 7113 7115 7117 7119 7121
Dombóvár dep 5:43 7:43 9:43 11:43 13:43 15:43 17:43 19:43 21:43
Hidas-Bonyhád arr 6:28 8:28 10:28 12:28 14:28 16:28 18:28 20:28 22:28
Hidas-Bonyhád dep 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30 22:30
Bátaszék arr 6:54 8:54 10:54 12:54 14:54 16:54 18:54 20:54 22:54
Bátaszék dep 6:55 8:55 10:55 12:55 14:55 16:55 18:55 20:55 22:55
Baja arr 7:14 9:14 11:14 13:14 15:14 17:14 19:14 21:14 23:14
Baja dep 5:15 7:15 9:15 11:15 13:15 15:15 17:15 19:15 21:15
Bácsbokod-Bácsborsód arr 5:30 7:30 9:30 11:30 13:30 15:30 17:30 19:30 21:30
Bácsbokod-Bácsborsód dep 5:31 7:31 9:31 11:31 13:31 15:31 17:31 19:31 21:31
Jánoshalma arr 5:58 7:58 9:58 11:58 13:58 15:58 17:58 19:58 21:58
Jánoshalma dep 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 22:00
Kiskunhalas arr 6:20 8:20 10:20 12:20 14:20 16:20 18:20 20:20 22:20
Kiskunhalas dep 4:30 6:30 8:30 10:30 12:30 14:30 16:30 18:30 20:30
Kiskunmajsa arr 4:48 6:48 8:48 10:48 12:48 14:48 16:48 18:48 20:48
Kiskunmajsa dep 4:49 6:49 8:49 10:49 12:49 14:49 16:49 18:49 20:49
Kiskunfélegyháza arr 5:14 7:14 9:14 11:14 13:14 15:14 17:14 19:14 21:14
Kiskunfélegyháza dep 5:32 7:32 9:32 11:32 13:32 15:32 17:32 19:32 21:32
Csongrád arr 6:10 8:10 10:10 12:10 14:10 16:10 18:10 20:10 22:10
Csongrád dep 6:11 8:11 10:11 12:11 14:11 16:11 18:11 20:11 22:11
Szentes arr 6:26 8:26 10:26 12:26 14:26 16:26 18:26 20:26 22:26
Szentes dep 6:39 8:39 10:39 12:39 14:39 16:39 18:39 20:39 22:39
Gádoros arr 7:28 9:28 11:28 13:28 15:28 17:28 19:28 21:28 23:28
Gádoros dep 7:37 9:37 11:37 13:37 15:37 17:37 19:37 21:37 23:37
Orosháza arr 8:01 10:01 12:01 14:01 16:01 18:01 20:01 22:01 0:01

 

A megállások így történnének:

Az összes vonat kiadására összesen 7(+1 tartalék) szerelvényre lenne szükség, a szerelvényfordulók így alakulnának:

A járatok Kiskunfélegyházán csatlakoznak a Szeged, illetve Budapest felé tartó Napfény IC vonatokhoz, Orosházán pedig fél órás átszállással a Békéscsaba és Szeged felé tartó személyvonatokhoz.

A bátaszéki csatlakozások érdekében a Gemenc IR vonatok Bátaszékre páros óra 18 helyett páros óra 25-kor érkeznének, és onnan páratlan óra 34 helyett páros óra 35-kor indulnának, ezzel félórás csatlakozást biztosítva az Baja irányába induló és érkező interrégiókra. 

Összefoglalva tehát:

  • Ütemes menetrendi struktúra 4 vonalon
  • Új két óránkénti összeköttetés a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld között
  • Kiskunfélegyháza és Dombóvár között 4-5 órás menetidő helyett 3 és fél órás közvetlen vonat közlekedne
  • Baja és Szentes között 4 órás menetidő helyett 3 és negyed órás közvetlen vonat közlekedne
  • Napi 5 pár vonat helyett 9 pár Dombóvár és Bátaszék között
  • Napi 5 pár vonat helyett 9 pár Orosháza és Szentes között
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://masodikvagany.blog.hu/api/trackback/id/tr10018278921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása